Bus en tram van HTM scoort goed in jaarlijkse OV-klantenbarometer

21 March 2022, 13:36 uur
Den Haag & Regio
mainImage
HTM

De bussen en trams van de HTM scoren goed in de jaarlijkse OV-klantenbarometer van de stichting CROW-KpVV.

In 2021 gaven de reizigers in het openbaar vervoer in Den Haag een 8,2 als rapportcijfer voor de bussen en een 8,0 voor de trams van de HTM. Randstadrail kreeg van de Hagenaars een 8,1.

De OV-klantenbarometer werd uitgevoerd midden in de coronapandemie. Daardoor was de reizigerssamenstelling anders en zijn er minder vragenlijsten ingevuld dan in de pre-coronajaren. Bovendien zijn de metingen van deze barometer uitgevoerd in het najaar van 2021 in plaats van gespreid over het hele jaar. Daarom geven de cijfers in deze barometer wel een beeld van de reizigerswaardering, maar vergelijking van de cijfers met voorgaande klantenbarometers en duiding van de prestaties is niet goed mogelijk.

Metropoolregio

Het onderzoek werd uitgevoerd door de stichting CROW-KpVV. De afkorting stond oorspronkelijk voor de twee gefuseerde instellingen: Centrum voor Regelgeving en Onderzoek in de Grond-, Water- en Wegenbouw en de Verkeerstechniek en het Kennisplatform Verkeer en Vervoer.

Igor Bal van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag, de formele opdrachtgever van de openbaar vervoerbedrijven, is tevreden met de uitkomsten. “Dit rapportcijfer is een mooi compliment aan de OV-bedrijven en haar medewerkers. Ook tijdens de coronapandemie zorgden zij voor uitstekend vervoer voor de reizigers die ondanks de lastige periode van het OV gebruik zijn blijven maken."